FIFA 14 για PC, X360, PS3 !!!
Posted by oxy
on
Τη σχέση αγάπης - μίσους που έχω με το FIFA την ξέρετε όλοι οι τακτικοί επισκέπτες του site.....
Ολόκληρη ενότητα στο video blog μου της αφιέρωσα. Για να μην γίνομαι υποκριτής, όμως, μπορεί να το κράζω και να τονίζω τις ατέλειές του όπου σταθώ κι όπου βρεθώ, αλλά η αλήθεια είναι ότι από το FIFA09 οπότε κι έκανα τη μετάβαση από το αντίπαλο δέος έχω γράψει άπειρες εργατοώρες στη συγκεκριμένη σειρά παιχνιδιών, ενώ είναι το πρώτο παιχνίδι που θα μου έρθει στο μυαλό να παίξω όταν κάνω ένα διάλειμμα από τη δουλειά ή όταν θέλω να παίξω κάτι στα πρόχειρα που να μην απαιτεί πολύ εγκεφαλική ενασχόληση.
Τα μενού του παιχνιδιού είναι πιο όμορφα, πιο πρακτικά και θυμούνται τις επιλογές σας.
Παρόλα αυτά, δεν περίμενα με ιδιαίτερη ανυπομονησία το νεότερο μέρος της σειράς. Βλέπετε, έχω την ισχυρή πεποίθηση ότι η ΕΑ έχει πάρει λάθος κατεύθυνση με το FIFA και ότι θα χρειαστεί μία πολύ δραστική αλλαγή πλεύσης προκειμένου να «το φέρει στα ίσια του», κάτι που δεν φαίνεται να είναι πρόθυμη να κάνει (και οι πωλήσεις τη δικαιώνουν, για να λέμε και του στραβού το δίκιο). Παρόλα αυτά, όσο κι αν διακήρυττα την πρόθεσή μου να καθυστερήσω την αγορά του μέχρι να κατασταλάξει η άποψη της κοινής γνώμης για το παιχνίδι η αντίστασή μου κάμφθηκε εξευτελιστικά γρήγορα. Πέρσι το είχα προπαραγγείλει και περίμενα πώς και πώς να πάει μία η ώρα (το πρωί) οπότε και θα μπορούσα να ξεκινήσω να παίζω. Φέτος άντεξα δυο μέρες. Κάτι είναι κι αυτό...
Ως συνήθως, δεν θα αναλωθώ σε απαριθμήσεις των πολυάριθμων χαρακτηριστικών και modes που προσφέρει το παιχνίδι. Το θεωρώ τελείως ανούσιο και βαρετό για μία σειρά που ανανεώνεται κάθε χρόνο. Google it αν είστε τόσο περίεργοι. Κατ' εμέ η μόνη προσθήκη που χρήζει αναφοράς είναι το Co-op Seasons, δηλαδή η δυνατότητα να παίξουμε πρωτάθλημα με κάποιον φίλο μας. Επίσης, οφείλω να σημειώσω την επέκταση του στοιχείου Match Day και στο Seasons. Εν ολίγοις, η φόρμα και η φυσική κατάσταση (τραυματισμοί) των ποδοσφαιριστών της ομάδας που θα επιλέξετε θα αντικατοπτρίζεται και στο παιχνίδι. Αυτό προσωπικά με βρίσκει αντίθετο, αφού αποτελεί απλά άλλο ένα στοιχείο ελέγχου που αφαιρείται από τον ποδοσφαιριστή.
Στη συγκεκριμένη παρουσίαση, λοιπόν, θα ασχοληθούμε σχεδόν αποκλειστικά με το gameplay. Προσωπικά, έχω παίξει περίπου 20 παιχνίδια κι έχω ανέβει δύο κατηγορίες στο Seasons (είμαι στην 8 δηλαδή). Προφανώς, όπως έχω πει πολλάκις στο παρελθόν, αν δεν παίξεις κάνα δίμηνο το παιχνίδι online δεν μπορείς να καταλάβεις τις αρετές/ελαττώματά του. Όχι επειδή έχει κάνα τρομερό βάθος το gameplay, αλλά γιατί είναι τόσο τυχαίο που χρειάζεσαι τεράστιο δείγμα για να βγάλεις ασφαλή στατιστικά συμπεράσματα. Ότι θα γίνουν κουλά θα γίνουν, το θέμα είναι η συχνότητα. Πάμε λοιπόν:
Καθόλου δεν μου αρέσει αυτό το "match day" πάνω δεξιά!
Αδράνεια: Το πρώτο πράγμα που θα προσέξει ο βετεράνος ή ακόμη και ο περιστασιακός ποδοσφαιριστής του FIFA13 είναι ότι πλέον οι παίκτες κινούνται σαν να έχουν βαρίδια στις τσέπες, ενώ στρίβουν μόνο αν ρίξουν άγκυρα πρώτα. Η υλοποίηση αυτού του νέου χαρακτηριστικού είναι - για άλλη μία φορά - μέτρια (στην καλύτερη των περιπτώσεων), αφού ενώ σε ορισμένες φάσεις το αποτέλεσμα φαίνεται εντυπωσιακά ρεαλιστικό, κάνοντας τους παίκτες να φαντάζουν ακόμη πιο «συμπαγείς», σε άλλες είναι κάπως «ανώμαλο», σαν να πας με πέμπτη και για κάποιο λόγο κατεβάζεις σε τρίτη αντί για τετάρτη.
First Touch (λέγε με και κοντρόλ): Σε αυτό καθεαυτό το περιβόητο First Touch δεν πρόσεξα καμία αλλαγή. Οι παίκτες και πάλι δυσκολεύονται υπερβολικά πολύ να κοντρολάρουν την μπάλα. Αν, όμως, αυτό ήταν πρόβλημα στο FIFA13, στο 14 ουσιαστικά καθιστά αδύνατο το πιο τακτικό στιλ παιχνιδιού, το οποίο θα περίμενε κανείς να ήταν η νόρμα πλέον δεδομένης της αυξημένης αδράνειας των ποδοσφαιριστών. Αντίθετα τα δύο χαρακτηριστικά έρχονται σε ευθεία σύγκρουση, με αποτέλεσμα - εκτός κι αν η μπάλα φτάνει στον ποδοσφαιριστή μας υπό τις ευνοϊκότερες των συνθηκών - να αναγκαζόμαστε να πασάρουμε συνεχώς την μπάλα μέχρι την αντίπαλη περιοχή. Αυτό, όμως, φίλη ΕΑ είναι φλιπεράκι - όχι ποδοσφαιράκι.
Impact Engine: Δεν παρατήρησα καμία διαφορά με πέρσι. Δεν έχω κάποιο παράπονο, νομίζω ότι από πέρσι το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είχε ήδη βελτιωθεί αρκετά.
Αν βλέπατε πώς έτρεξαν μπροστά τα καμάρια μου για να εκθέσουν τον αντίπαλο φορ θα βουρκώνατε από συγκίνηση!
ΑΙ: Και φτάνουμε στον βασικό λόγο για τον οποίο το FIFA δεν θα μπορέσει ποτέ να εξαργυρώσει τις προοπτικές του. Όπως έχω πει και στο video blog μου, και στο φόρουμ κι όπου σταθώ κι όπου βρεθώ, το παιχνίδι είναι υπερβολικά ελεύθερο. Μπορεί ο όρος «scripted» να έχει γενικά αρνητική έννοια στο gaming, αλλά είναι αναγκαίο κακό όταν η ΑΙ απλά αδυνατεί να παρακολουθήσει τον χαοτικό χαρακτήρα ενός ποδοσφαιρικού αγώνα, πράγμα λογικό άλλωστε αφού δεν έχουμε φτάσει σε επίπεδα Matrix ακόμη. Έτσι και πάλι θα δείτε παίκτες να σαστίζουν μετά από μία κόντρα, να αγνοούν τις θέσεις των αντίπαλων ποδοσφαιριστών ή/και της μπάλας (ειδικά στις μπαλιές στον κενό χώρο αυτό καταντάει γελοίο, με τον αποδέκτη να προσπαθεί να περάσει μέσα από τον αντίπαλο αμυντικό στο 90% των περιπτώσεων ή να τρέχει παράλληλα με την μπάλα, απλά παρατηρώντας τη να βγαίνει αργά και βασανιστικά εκτός αγωνιστικού χώρου, αρνούμενος να απλώσει το κουλάδι του για να τη σταματήσει) και να βλέπουν την μπάλα να περνάει δίπλα τους ασυγκίνητοι γιατί η ΑΙ επέλεξε - για χιλιοστή φορά - να μας δώσει λάθος ποδοσφαιριστή (και μη μου πείτε για χειροκίνητη αλλαγή ποδοσφαιριστών, γιατί μέχρι να σου δώσει αυτόν που θέλεις πρέπει πρώτα να πατήσεις το L1 πέντε φορές). Παρόλα αυτά, είδα κάποιες μικροβελτιώσεις. Στο περσινό FIFA φερ' ειπείν εκεί που προσπαθούσες να «χτίσεις» το γκολ με ορθολογιστική ανάπτυξη, ξαφνικά η ΑΙ αποφάσιζε να βγάλει λέιζερ πάσα 30 μέτρων στον σέντερ φορ, κι ας είχες εντελώς άλλη κατεύθυνση στο μοχλό, κι ας πάταγες απλά ένα «τακ» στο Α. Μέχρι στιγμής τουλάχιστον, η ΑΙ είναι πιο συνεργάσιμη, λαμβάνοντας σε ένα βαθμό υπόψη και τη δική μας επιθυμία. Πιο λογικές μου φάνηκαν και οι πάσες στον κενό χώρο (μέχρι και πέρσι το κουμπί για το Through Ball έπρεπε να το έλεγαν Lose Ball, εκτός κι αν έκανες φυσικά την ψηλοκρεμαστή προωθημένη. Αλλιώς ο ποδοσφαιριστής δεν λάμβανε υπόψη ούτε την κίνηση του επιθετικού, ούτε το αν/πόσοι αντίπαλοι παρεμβάλλονται ανάμεσα σε αυτόν και στο στόχο του). Και για να κλείσω με κάτι τρομερά σημαντικό, το τεχνητό off side φαίνεται επιτέλους να δουλεύει σωστά. Μιλάμε για τριπλάσια off side σε σχέση με πέρσι. Δεν είμαι, όμως, ακόμη σίγουρος αν έγιναν πιο έξυπνοι οι αμυντικοί ή πιο βλάκες οι επιθετικοί. Ελπίζω στο πρώτο, αλλά πρέπει να παίξω αρκετά παιχνίδια ακόμη για να βγάλω συμπέρασμα.
Γενική γκρίνια: Τα σουτ και οι κεφαλιές έχουν ενισχυθεί στο φετινό FIFA. Υπερβολικά πολύ όμως! Είναι από τα βασικά παράπονα που θα συναντήσετε στα διάφορα fora. Αρχικά ενθουσιάζεσαι όταν βάζεις γκολάρες από τα 25 μέτρα (με την μπάλα να διαγράφει αυτή την όμορφη καμπύλη προς τα κάτω για την οποία παραμιλούν όλοι), αλλά από ένα σημείο και μετά καταντάει γελοίο. Αυτό δε με τις κεφαλιές παραπάει. Το 80% των γκολ που έχω πετύχει είναι με κεφαλιές. Λογικό, αφού με το θανατηφόρο συνδυασμό αδράνειας/αρχαιοελληνικού κοντρόλ, αναγκαστικά θα αρχίσεις να πλαγιοκοπείς με σέντρες από ένα σημείο κι ύστερα. Άλλο αυτό, όμως, κι άλλο να μαρκάρεις με δύο αμυντικούς τον αντίπαλο εξτρέμ, ο οποίος βγάζει τυφλή σέντρα από το σημαιάκι του κόρνερ, η οποία πάει καρφωτή στον αντίπαλο επιθετικό, ο οποίος βρίσκεται και δύο μέτρα πίσω από το πίσω δοκάρι καισχεδόν πάνω στη γραμμή του άουτ και τον μαρκάρει ο στόπερ και σου βγάζει γκολ από αδύνατη γωνία (ένα από τα γκολ που έφαγα χθες, όπως αντιλαμβάνεστε). Από ό,τι άκουσα θα νερφάρουν τις κεφαλιές και τα σουτ κατόπιν λαϊκής κατακραυγής (Θεέ μου, μιλάμε με όρους MMORPG για ποδοσφαιράκια, το πέμπτο σημάδι της Αποκάλυψης).
Οι κεφαλιές στο παιχνίδι έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας από ό,τι στο παρελθόν. Εδώ ο Νταβίντ Μέντες ντα Σίλβα πιάνει μια απίστευτη (με τον κυριολεκτικό όρο της λέξης) κεφαλιά μέσα από τρεις αντίπαλους αμυντικούς, μετά από εκτέλεση κόρνερ. Μαντέψτε πού κατέληξε η μπάλα.
Momentum: Για momentum σε επίπεδο πρωταθλήματος, προφανώς είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα. Και σε επίπεδο αγώνα, όμως, δεν είμαι σίγουρος τι παίζει φέτος. Σε ένα παιχνίδι έχανα 4-1 και παραλίγο να το γυρίσω κάνοντας το 4-3. Ένα άλλο το κέρδισα 4-0 και σε ένα τρίτο έχασα 4-1. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μου δόθηκε η εντύπωση ότι είτε εγώ είτε ο άλλος απέκτησε κάποιο ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Απλά σε μεμονομένες φάσεις έτυχε να ευνοήσει τον ένα ή τον άλλο η κόντρα. Νομίζω θα δούμε πολλές «μαγικές εικόνες» φέτος με το FIFA14.
Rage quit: Δόξα σε όλους τους θεούς, το ατιμώρητο quit στο πεντάλεπτο έχει αφαιρεθεί. Πλέον πρέπει να κάνεις quit πριν τη σέντρα για να μη χρεωθείς ήττα (το οποίο βέβαια εγείρει το ερώτημα: Και τι κάνω αν πέσω σε αντίπαλο με πολύ lag). Προσωπικά, τη θεωρώ μία από τις σημαντικότερες βελτιώσεις του παιχνιδιού! Ένα τελευταίο πράγμα που παρατήρησα και μου άρεσε είναι ότι ακόμη κι αν κάνει quit ο άλλος το παιχνίδι δεν σε βγάζει στο μενού, αλλά στα match details. Έτσι μπορείς να δεις/αποθηκεύσεις κάποιο γκολ σου που σου άρεσε κλπ.
Να μια εικόνα που δεν προβλέπεται να βλέπουμε συχνά εμείς οι φίλοι του Παναθηναϊκού φέτος.
Κλείνουμε με ένα ζουμ άουτ για να δούμε τη γενική εικόνα: Σε όσα παιχνίδια έπαιξα μέχρι στιγμής, ένιωσα ότι τα περισσότερα γκολ που δέχτηκα/έβαλα ήταν τελείως στην τύχη. Μιλάμε για ένα ποσοστό της τάξης του 90%. Με το FIFA13 γκρίνιαζα γιατί έχανα κλασικές ευκαιρίες και τελικά έβγαζα ένα γκολ στην τύχη μετά από τρεις απίστευτες κόντρες. Στο FIFA14 δεν υπάρχουν πλέον ούτε αυτές οι κλασικές ευκαιρίες, αφού θα ιδρώνετε πραγματικά μέχρι να φτάσετε στην αντίπαλη εστία (αδράνεια/first touch, μην επαναλαμβανόμαστε). Σε μία πρώτη επαφή λοιπόν, το συμπέρασμα είναι ότι το βασικό χαρτί της ΕΑ θα είναι η πληθώρα των game modes και η εκμετάλλευση του ανταγωνιστικού ενστίκτου των απανταχού gamers.
Για να μην τα ισοπεδώνουμε και όλα, όμως, οφείλω να παραδεχτώ ότι κάθε χρονιά η ΕΑ προσπαθεί να εμπλουτίσει το παιχνίδι της, τόσο σε επίπεδο gameplay όσο και σε επίπεδο modes (π.χ. Co-op Seasons). Απλά, κατά την ταπεινή μου γνώμη, μετά το 2011 βρέθηκε σε ένα σταυροδρόμι και απλά επέλεξε λάθος μονοπάτι. Οι όποιες διορθωτικές κινήσεις κάνει είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά απλά υπερεκτίμησαν τις δυνατότητές τους όταν αποφάσισαν να δώσουν απόλυτη ελευθερία στο παιχνίδι. Όπως και να έχει, όμως, και πάλι θα κολυμπήσουν στα δολάρια- κι ας την ψηφίζουν όλοι χειρότερη εταιρεία των ΗΠΑ κάθε χρόνο.
Πληθώρα modes, περαιτέρω ραφινάρισμα, εθιστικό online σκέλος, είτε μιλάμε για το Seasons είτε για το UT, η προσθήκη Co-op Seasons.
Η υπερβολική αδράνεια των ποδοσφαιριστών σε συνδυασμό με την υπερβολική αμπαλοσύνη τους (first touch) καθιστούν πιο αργό και βαρετό το παιχνίδι. Μπαίνουν υπερβολικά εύκολα γκολ με κεφαλιές και μακρινά σουτ. Διαφωνώ με την προσθήκη του Match Day στο Seasons.
Ενημερωθείτε για τα νέα άρθρα μας
Ενγγραφείτε με το e-mail σας και θα λαμβάνετε ειδοποιήσεις.
Σας άρεσε; Μοιραστείτε το!
Σχετικα άρθρα